Even in de jungle geweest - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Bianca en Maurice Kamps - WaarBenJij.nu Even in de jungle geweest - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Bianca en Maurice Kamps - WaarBenJij.nu

Even in de jungle geweest

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Maurice

08 September 2013 | Maleisië, Kuantan

Hallo allemaal!

Hier weer nieuws van ons,de afgelopen weer veel meegemaakt en beleefd.
Nadat we aangekomen zijn in kuala lumpur hebben we een dagje kuala lumpur bekeken.
Zeer bijzonder allemaal,we zijn gestart in de lakeview gardens hier liggen allerlei bezienswaardigheden om te beginnen hebben we de nationale moskee bezocht waar we allebei in een mooie paarse jurk mochten en ik mochtook nog eens mijn haar bedekken want gelukkig zat er ook nog een capuchon aan die natuurlijk veel te groot was......
Daarna doorgelopen naar bird park en butterflypark erg mooi om te zien allemaal.
Daarna doorgelopen naar de KL tower en vanaf daar konden we heel mooi de petronas towers zien jeetje wat een gebouw zeg.......88 verdiepingen en 452m hoog!
Na een zeer vermoeiende maar heel geslaagde dag redelijk op tijd naar bed gegaan.
Volgende dag richting Taman negara gerieisd,het oudste oerwoud van maleisie.
Daar hebben we in een guesthouse gezeten wat net nieuw was en een ontzettende vriendelijke mevrouw,die echt een mama is want ze zorgde de hele tijd voor ons.echt heel lief.
We hebben natuurlijk niet stilgezeten in de jungle de eerste avond was het plan om een night safari te maken maar door de regen kon deze helaas niet doorgaan...en achteraf hebben we er eigenlijk helemaal geen spijt van dat ie niet door is gegaan.
Heerlijk geslapen hoor die eerste nacht maar 's morgens werden we gewekt met live oproep tot het gebed,we zaten rechtop in ons bed zeg....... Maar ja dat krijg je als je tegenover de moskee logeert..
Ach maar we moesten toch redelijk op tijd ons bedje uit want we hadden een vol programma,'s morgens een jungle walk en canopy walk.
Jungle walk was zeer interessant en de gids die we hadden vertelde ook veel,t was wel afzien in die hitte zelfs in de jungle....
Daarna de "luchtbrug" bewandeld je bent ongeveer 30m van de grond en je loop over een plank..........
'S middags iets minder actief maar wel erg leuk ook weer met een bootje over de rivier gevaren en echt zeiknat geworden maar wel veel lol! Zelfs de orang asli bezocht,en nu hoor ik jullie denken......
Nee geen apen maar een volksstam die in de jungle leeft en eigenlijk rondkomt met alles wat je uit de jungle haalt........heel simpel maar de mensen zijn wel erg gelukkig zo te zien.
Heerlijk vroeg naar ons bedje gegaan om vandaag weer verder te trekken richting oostkust, naar Kuatan hier blijven we een nachtje en morgen weer verder en dan naar Cherating een kustplaats waar veel surfers komen...We zullen het allemaal weer meemaken vandaag maar even weer lekker rustig aan doen na al het gereis

Heel veel liefs,

• 08 September 2013 - 11:01

Ingrid:

Ziet er weer allemaal spannend uit.
    Veel plezier dikke kus uit Lelystad

• 08 September 2013 - 11:08

Kleine Gruuuuu:

klinkt weer allemaal errug leuk!!!! genietse!!! xxx

• 08 September 2013 - 11:23

Patricia:

Wauw wat een verhaal weer...
    Heel veel plezier met de voortzetting van de reis..
    Groetjes uit regenachtig Hengelo.

• 08 September 2013 - 11:59

Hannah:

Mooie belevenissen weer! Ik zou die brug iig niet nemen! Haha have fun out there xxx

• 08 September 2013 - 16:08

Thea Meester:

Wat een belevenissen,jullie hebben hopelijk geen hoogtevrees.

Geniet lekker,

• 08 September 2013 - 16:37

Mamma Van Der Lelij:

wat een geweldige ervaring allemaal. zeker al veel foto,s
    gemaakt? Het lijkt natuurlijk alwel of jullie al heel lang
    onderweg zijn. veel liefs paps en mams