Koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Bianca en Maurice Kamps - WaarBenJij.nu Koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Bianca en Maurice Kamps - WaarBenJij.nu

Koh tao

Blijf op de hoogte en volg Bianca en Maurice

19 September 2012 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van ons. In het vorig verslag hebben jullie kunnen lezen dat we in Hua hin zaten. Vanuit daar zijn we vertrokken naar Koh Tao. We hadden van tevoren al een beetje gezocht voor een guesthouse op Koh Tao. Want we hadden gehoord dat het er best druk kon zijn op het eiland. Nadat Bianca een paar guesthouses had bekeken op internet, waren we er uit dat we naar guesthouse Captain Nemo willen gaan. Nadat we over en weer gemaild hadden, hadden ze een kamer over. We hadden in Hua Hin een totale overtocht geboekt want dat was wel makkelijker. We moesten al vroeg op staan om met de bus te gaan. Al om 06.30.Na een busrit van 5uur kwamen we aan in Chumpon. Vanuit daar met een snelle catamaran over naar Koh Tao. De overtocht duurde ongeveer een uur. Op Koh Tao aangekomen stond de eigenaresse al op ons te wachten, met een bordje met de naam Bianca erop. We werden heel hartelijk ontvangen door de eigenaar Philipe. Nadat Philipe ons vertelt had over de Do and the Dont's op Koh Tao, kregen we de sleutel van onze kamer. Vandaag hebben een snorkeltocht rond het eiland gedaan. We hebben echt prachtige foto's van vissen gemaakt. Philippe had ons al gewaarschuwd voor de zon. Gelukkig hadden we ons wel ingesmeerd maar toch zijn we een klein beetje verbrand. Niet ernstig. Toen we terug kwamen bij de guesthouse zat Som ( eigenaresse) voor de guesthouse. We lieten allebei de plekken zien, waar we verbrand waren. Toen zei ze gelijk dat ze daar wel iets voor had. We moesten eerst gaan douchen en daarna weer terug naar beneden. Toen we naar beneden kwamen stond ze al klaar, met jawel Aloë Vera bladeren.
We hadden eerst in de planning staan om naar Koh Samui te gaan. Maar zoals elke backpacker zegt, een planning is om er vanaf te wijken. Wij denken dat Koh Tao mooi en rustiger is dan Koh Samui. Dus hebben we besloten om vanaf Koh Tao weer terug naar Chumpon te gaan en door naar Bangkok. Maar we blijven nog niet in Bangkok want wij willen door naar Ayutthay. Dit was vroeger de hoofdstad van Thailand. Daar willen een paar dagen blijven voordat we terug gaan naar Bangkok en helaas naar huis.......
Alhoewel we allebei het idee hebben of we al een paar maanden op reis zijn!

Knuffels en een dikke X van ons

• 19 September 2012 - 17:09

Yvette:

Oh wat fijn dat het allemaal zo relaxt is en niet te geloven he dat er nog bevolking bestaat die zo gastvrij zijn. Ik ben stiekum wel een beetje jaloers hoor, catamaran, zon, zee, strand ik neem dat beetje verbrand maar op de koop toe hahahahahahah. Heerlijk ook die aloe vera maar pas dan helemaal maar op voor de zon want dat brand gewoon in. Wordt je wel lekker mooi en egaal bruin van. Lieffies geniet nog ff.........xxxxx

• 19 September 2012 - 20:39

Hannah :

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.. Aloë Vera.. Dat maakt de huid toch ook jonger? Hahaha ;)
    Geniet lekker backpackers! Xx

• 20 September 2012 - 20:11

Kleine Gruuuuu:

hey vakantiegangers!!!!!

ben gelukkig heeeeeeeulemaal niet jaloers,whaaaaaaaaaaahhhh!!!!!!
    zeg gruutje,lukt het trouwens een beetje met je bloesjes??????
    hier gaat alles z'n gangetje!!!!!!!
    xxxxjes

• 20 September 2012 - 20:11

Kleine Gruuuuu:

hey vakantiegangers!!!!!

ben gelukkig heeeeeeeulemaal niet jaloers,whaaaaaaaaaaahhhh!!!!!!
    zeg gruutje,lukt het trouwens een beetje met je bloesjes??????
    hier gaat alles z'n gangetje!!!!!!!
    xxxxjes

• 23 September 2012 - 08:40

Gaby:

He wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat jullie de juiste mensen treffen! Lief en goed doet het je als je zo lief en verzorgd wordt opgevangen! Lekker genieten! Liefs van ons!

• 23 September 2012 - 19:06

Maatje :

Wat fijn voor jullie dat jullie al zoveel gezien en gedaan hebben.
    Het lijkt zeker voor jullie of je al heel lang weg bent. Genieten
    jullie er maar lekker van. Onderhand begint het hier herfst te
    worden. Regen en windt vanaf volgende week. Wat zijn de weken
    snel gegaan, voor jullie natuurlijk ook.Een goede reis terug naar
    Nederland. Pa en Ma